Ekonomi

Boeing 737 Dümen Sorunları Hakkında FAA Uyarısı

Federal Havacılık İdaresi (FAA), bazı Boeing 737 uçaklarında potansiyel dümen sorunlarına ilişkin havayollarına bir güvenlik uyarısı yayınladı. Bugün yayınlanan uyarı, sınırlı veya sıkışmış dümen hareketinin olasılığı konusunda uyarıda bulunuyor.

Bu uyarı, geçen hafta Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu’nun (NTSB) 40’tan fazla uluslararası operatörün güvenliği tehlikeye atabilecek dümen bileşenleri ile Boeing 737 MAX veya Next Generation uçaklarını uçuruyor olabileceği açıklamasının ardından geldi.

FAA’nın uyarısı, inişten önce yaklaşma sırasında sınırlı veya sıkışmış dümen hareketini tespit edebilen otomatik bir dümen sistemi kontrolü hakkında ayrıntılar sunuyor. Bu eylem, Şubat ayında United Airlines’ı içeren bir olay sonrasında NTSB’nin 26 Eylül’de yaptığı acil güvenlik tavsiyesine bir yanıttır.

Bu olay sırasında, Newark’ta iniş yapan bir United 737 MAX 8 uçağının dümen pedalları nötr konumda sıkışmış, ancak 161 yolcu ve mürettebat arasında herhangi bir yaralanma rapor edilmemişti.

NTSB soruşturması, potansiyel olarak etkilenen 271 parçanın en az 40 yabancı taşıyıcı tarafından işletilen uçaklara takılmış olabileceğini ortaya çıkardı. Ayrıca, bu bileşenlerden 16’sı hala ABD tescilli uçaklara takılı olabilir ve 75’e kadar parça satış sonrası montajlarda kullanılmış olabilir. Boeing, daha önce Ağustos ayında bir Çoklu Operatör Mesajı aracılığıyla etkilenen 737 operatörlerini dümen açılma kılavuzu aktüatöründe potansiyel bir durum hakkında bilgilendirmişti.

NTSB Başkanı Jennifer Homendy, geçen hafta FAA Yöneticisi Mike Whitaker’a yazdığı bir mektupta, havayollarının Boeing 737 uçaklarındaki bu aktüatörlerden haberdar olmayabileceği konusunda endişesini dile getirmişti. Buna yanıt olarak FAA, uluslararası havacılık otoritelerine konu hakkında resmi bir bildirim yayınlayacağını duyurdu.

United Airlines geçen ay, şüpheli dümen kontrol parçalarının yalnızca dokuz 737 uçağında bulunduğunu ve bu uçakların başlangıçta diğer havayolları için inşa edildiğini belirtti. Bu bileşenler bu yılın başlarında çıkarılmıştı. NTSB, Boeing’i satın aldığı 737’lerin dümen kontrol sistemine mekanik olarak bağlı olan bu aktüatörlerle donatıldığı konusunda United’ı bilgilendirmemesi nedeniyle eleştirdi ve diğer havayollarının da habersiz olabileceği konusunda endişelerini dile getirdi.

Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

meram-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu