Ekonomi

Karsan, 20 ülkede 700 elektrikli araçla hizmet veriyor

Karsan, dünya markası olma yolundaki çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Karsan, Avrupa pazarındaki gücünü artırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Elektrikli mobilite atağıyla Avrupa’nın en çok tercih edilen modellerini kısa sürede pazara sunan Karsan, marka bilinirliğini daha da artırmak için dünyanın önde gelen fuarlarına katılmaya devam ediyor.

Bu kapsamda 5-7 Haziran tarihlerinde Barselona’da düzenlenen UITP Küresel Toplu Taşıma Zirvesi’nde Karsan, her biri alanında öncü çalışma yelpazesiyle yerini aldı. Tüm ulaşım çözümlerini, kesim otoritelerini, operatörleri ve katılımcıları bir araya getiren fuar, sürdürülebilir mobilite alanında dünyanın en büyük etkinliği olarak dikkat çekiyor.

Entegre ulaşım platformları ve yeni ulaşım hizmetlerinin tanıtıldığı “Şehrin Parlak Işığı” temasıyla kapılarını açan Karsan, fuarı yeni bağlantılar kurmak için değerli bir fırsat olarak değerlendiriyor. 5 Haziran’da başlayan fuarda Karsan, sınıfında bir adım önde olan 6 metrelik e-JEST, 8 metrelik Otonom e-ATAK ve 12 metrelik e-ATA Hydrogen ile yer aldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Karsan İcra Kurulu Başkanı (CEO) Okan Baş, sürücüsüz Otonom e-ATAK’ın toplu ulaşımda yenilikçi teknolojisinin UITP kapsamında sunulduğunu belirterek, “Biz de dikkat çekmeyi başardık. Kuzey Amerika pazarında.

e-JEST ve e-ATAK modellerimiz Avrupa’da kendi segmentlerinde en çok tercih edilen elektrikli araçlar olarak öne çıkıyor. Karsan olarak yeni girdiğimiz Kuzey Amerika pazarında bölgenin ilk elektrikli minibüsü e-JEST ile pazardaki elektrikli dönüşüme öncülük ediyoruz.”

700 elektrikli Karsan dünya yollarında

Karsan’ın her boyutta elektrikli seçeneğiyle Avrupa’nın ilk ve tek markası olduğunu vurgulayan Baş, “700 Karsan markalı elektrikli minibüs ve otobüs dünyanın 20 farklı ülkesinde hizmet veriyor. Bu bizim için çok önemli. %100 yerli Türk markası olarak Avrupa ve Amerika’da yolcu taşıyan Otonom e-ATAK ile bir ilki gerçekleştirerek otonom taşımacılık alanında bir adım öne çıkıyoruz.

Ayrıca yatırım yaptığımız hidrojen teknolojisinde de branşın zirvesindeyiz. Fuarda sergilediğimiz 12 metrelik e-ATA Hidrojen modelimiz, en iyi menzil ve yolcu kapasitesi ile rakiplerinden bir adım önde. kendi sınıfında.”

e-JEST modeli ile 3 yıldır Avrupa’da elektrikli minibüs pazarının lideri olduklarını kaydeden Okan Baş, “e-ATAK modelimiz ile 2 yıldır Avrupa elektrikli midibüs pazarının lideriyiz. Son 4 yılda Türkiye’nin elektrikli minibüs ve otobüs ihracatının yüzde 90’ına yakınını Karsan yaptı.Yani yine bir adım öndeyiz.Geçen yıl Avrupa’nın en çok büyüyen markası olduk.2022’de yüzde 277 büyüme sağladık. Karsan, 8 tonu aşan ağırlığı ile Avrupa elektrikli otobüs pazarında en çok büyüyen marka oldu.

2022’de ise Avrupa’da elektrikli minibüs ve otobüs pazarındaki pazar payımız yüzde 6,5’e ulaştı. 6,5 pazar payı dediğimiz rakamlar sadece 5-6 ülkede odaklandığımız çalışmalarla oluştu. Ülke sayısını artırırsak çok daha güçlü bir büyüme yakalarız” dedi.

“İtalya’ya odaklanacağız”

Toplu ulaşımda son 3 yılda tüm ürün ailesini elektrikli hale getirdiklerini belirten Baş, şöyle konuştu:

“Bu, Avrupa’nın ilk ve tek markası. Karsan, 6 metreden 18 metreye kadar her boyutta elektrikli otobüs sunan ilk ve tek marka. Bu çok ciddi bir başarı. 2022 yılı aslında bizim ilk geçirdiğimiz yıldı. tüm ürün gamımızla pazarda tam bir ekip olarak yer almak.Tohum atma yılıydı.Bir yandan sonuçlarını toplamaya başladık ama aslında Karsan olarak Avrupa’da yeni bir markayız.Hedefimiz; Bir marka önce Avrupa sonra Kuzey Amerika Avrupa’da önümüze koyduğumuz hedef elektrikli araç satışlarımızı ikiye katlamak ve pazar payımızı artırmak.

Lüksemburg, Portekiz, Romanya ve Fransa 2,5 yıldır başlattığımız, geliştirdiğimiz ve genişlettiğimiz pazarlardır. 2022’de Lüksemburg’da pazar lideri olduk. Portekiz ve Romanya’nın en büyük elektrikli otobüs parkına sahibiz. Avrupa’nın en büyük pazarlarından biri olan Fransa’da elektrikli toplu taşıma pazarında 2022 yılını üçüncü sırada tamamladık. İtalya, İspanya ve Bulgaristan elektrikte yeni girdiğimiz pazarlar. Bu pazarlara odaklanacağız.”

Hedeflerinin 2023 yılında elektrikli araç satışlarını iki katına çıkarmak olduğunu kaydeden Baş, “Kuzey Amerika pazarında Kanada ile başladığımız yolculuğu Amerika Birleşik Devletleri’ne yansıtacağız. Bu yılki öncelikli hedeflerimizden biri pazar payımızı genişletmek. Kuzey Amerika pazarında faaliyet gösteriyoruz.Ayrıca yeni bir pazara girmek için Avrupa’ya girmek istiyoruz.Kuzey Amerika ve Kuzey Amerika’nın yanına yeni pazarlar eklemek istiyoruz.Bu doğrultuda geçtiğimiz ay çok değerli bir memoranduma imza attık.

Karsan e-JEST ile Japonya pazarına giriyor. Bizi heyecanlandıran; bu işin müşteriyi çekmesi. Sağdan direksiyonlu Japon pazarında başarılı olmak çok değerli bir şey. Bu aynı zamanda diğer sağdan direksiyonlu pazarlara girmemiz için bir fırsat olacak. Bu doğrultuda İngiltere ve Endonezya ile ilgili çalışmalarımıza devam ediyoruz. Karsan’ı toplu taşıma dünyasında bir dünya markası yapmak istiyoruz. Biz de o yoldan gidiyoruz. Oyun alanımızı tüm dünyaya yaymak için bu yılı çok değerli bir adım olarak görüyoruz.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu